SVT-reporter dolde politisk aktivism

Av: Mats Olin | Debatt | Inga kommentarer | augusti 19, 2014
Uppgifter som Timbro Medieinstitut tagit fram visar att SVT-journalisten Jens Ergon i hemlighet var med och planerade och genomförde aktiviteter i förra riksdagsvalrörelsen för ”Nätverket för gemensam välfärd” som står långt ut på politikens vänsterkant.

LÄS MER

GP fällt för fuskanklagelser

Av: Mats Olin | Debatt | Inga kommentarer | april 15, 2014
Pressens Opinionsnämnd har fällt Göteborgs-Posten för ogrundade fuskanklagelser mot caféföretaget Le Pain Français. TMI granskade fallet i våras och påpekade redan då denna brist.

LÄS MER

GP fällt för fuskanklagelser

Av: Mats Olin | Debatt | Inga kommentarer | april 15, 2014
Pressens Opinionsnämnd har fällt Göteborgs-Posten för ogrundade fuskanklagelser mot caféföretaget Le Pain Français. TMI granskade fallet i våras och påpekade redan då denna brist. I april förra året pekade GP ut Le Pain Français som lönebidragsfuskare på sammanlagt sex förstasidor under en vecka, i ett femtontal nyhetssidor och dessutom i debatt- och ledarartiklar.

LÄS MER

Tidningen Chef försvarar hårda ord

Av: Mats Olin | Debatt | Inga kommentarer | november 13, 2013
I juni publicerade tidningen Chef, som ägs av den fackliga organisationen Ledarna, förödande kritik av vd:n för börsbolaget Poolia. Hon fick det sämsta resultatet i ”chefstestet” någonsin och anonyma medarbetare kritiserade henne i mycket hårda ordalag.

LÄS MER

SVT partiska om friskolor

Av: Mats Olin | Debatt | Inga kommentarer | september 6, 2013
SVT Nyheters chef Ulf Johansson svarar på frågor om varför SVT inte berättar om de friskolor som hotas av nedläggning. I tre studier har Timbro Medieinstitut visat att SVT är partiska om friskolorna.

LÄS MER