GP lyfter fram kritiken mot GP

Heder åt Göteborgs-Posten som idag publicerar en artikel om den kritik som riktats mot tidningen, av bland annat Timbro Medieinstitut. GP redogör för kritiken, bemöter den och låter även TMI komma till tals.

 
Goteborgs-Posten-Logo-Image

TMI håller inte med i sak, men anser att GP hanterat ämnet på ett balanserat sätt.

Kaféföretaget Le Pain Français har tidigare bemött anklagelserna i annonsform i GP:s konkurrenttidning Metro. I dagens GP-artikel framförs åsikten att annonseringen ger bilden av ett företag med makt, för det är dyrt att annonsera. I sammanhangen kan det vara värt att notera proportionerna: GP ingår i Stampenkoncernen som omsätter drygt 5 miljarder kronor (2011) medan Le Pain Français är ett cirka etthundra gånger mindre företag som omsätter drygt 50 miljoner kronor (2011). Vem är då makthavaren?

Mats Olin



Inga kommentarer



Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *