UPPDATERING 180412: PROJEKTLEDARE ÄR FUNNEN OCH TILLSATT.
Hur ser då publiciteten ut och hur kritiskt granskar journalisterna marknadsföring av och opinionsbildning om ekomat? Torbjörn Fagerström och forskarkollegan Jens Sundström presenterade en undersökning förra året. Det här vill Näringslivets medieinstitut undersöka vidare. För det söker vi en projektledare.
För att du ska passa för det här jobbet bör du, förutom att ha stort intresse för medier och journalistik, vara bra på systematiskt undersökningsarbete, analys av texter och god förmåga att sammanfatta resultat i skrift.
Det är ett plus, men inte nödvändigt, att ha kompetens inom frågor som har att göra med livsmedel.
Jobbet ska helst genomföras under våren – försommaren i år, och den effektiva arbetstiden beräknas till cirka två månader. Arbetet kan genomföras som en del av studier.
Intersserad? Hör av dig till mats.olin@naringslivets-medieinstitut.se. Skicka gärna med arbetsprover eller andra referenser.
Inga kommentarer